acer ASPIRE 5930G

acer ASPIRE 5930G Detta är namnet på min alldeles nyinköpta dator! Jag förmodar att ni vill ha all info man kan få om den? :P

Här är lite produktinformation:

Skärm 15.4" Skärmtyp 1280x800 CrystalBrite(blankskärm) Processor Intel Core2Duo Processorhastighet P7350, 2.0Ghz, 1066Mhz Minne 3GB Max minne Max 4GB Minnestyp 1x2048 & 1x1024MB, DDR2, 800Mhz Hårddisk 250GB Hårddisktyp SATA 5400rpm Grafikkort nVidia GeForce 9600 GT 512MB Ljudkort Ja, standard 16-bitars Modem Ja, 56k v.92 Optisk enhet DVD±RW (+R Dual Layer) Pekdon Touchpad Tangentbord Svenskt tangentbord Nätverk 10/100/1000Mbit WLAN 802.11 a/b/g/Draft-N VGA Ja, 1st DVI Nej HDMI Ja USB 3st USB 2.0 TV-ut (svhs) Nej Bluetooth Nej Kortläsare Ja, 5-i-1 Expansionsplatser 1st ExpressCard/54 Webbkamera Ja, 0.3 Megapixel Operativsystem Windows Vista Home Premium Medföljande tillbehör Nätadapter Mått (BxHxD) 366 x 43 x 274mm Vikt 3kg

Pris: 7995kr

Historien bakom köpet!

Jag har suttit hemma och kollat runt på datorer ett bra tag nu. Många av mina vänner har införskaffat sig olika sorters datorer och oftast bärbara.. Jag va helt inne på att jag skulle ha en bärbar dator.. Nu efter att jag hade fått min lön, blev jag bara mer entusiastisk (stavning?) Och kollade runt på än fler sidor efter datorer.  jag va helt insnöad på Fijutsi Siemens eller HP.

Men när jag och pappa igår skulle åka till torp bad han mig kolla om "inet" hade några datorer av värde. jag gjorde det och blev överraskad av att de hade ett så stort utbud. Jag och far min övningskörde sedan fram och tillbaks till olika ställen. För att sedan vända kosen mot torp.. Väl där utförde vi alla våra ärenden för att sedan besöka Inet.  Vi gick in kollade en lång stund på datorerna som stod uppradade.. Vi (pappa) tyckte att priset va lite väl högt för en bärbar dator. Men efter att ha studerat i stort sett alla datorer där och sedan pratat me den trevlige men stenhårda försäljaren så beslutade jag mig för att ta just denna "acer ASPIRE 5930G". För att han hade lagt fram massa saker som att den va en av de bästa av sin sort och att den klarade maximal-krävande spel etc. Men det slutade iaf att jag köpte denna dator.. Så nu sitter jag här med min nya fina fräsha dator..  (Innan köpet var vi iväg på on-off och Elgiganten å kollade med. Men jag beslöt mig att köpa datorn på Inet just för att den verkade överlägsen de andras datorer:P)

Och såhär ser jag ut just nu :W


Kommentarer
Postat av: Lindsay

Jag förstår att du menar att det är du som är där på tavlan till vänster? ;)

2008-08-31 @ 19:45:59
URL: http://plastpunk.blogg.se/
Postat av: Markus

Dumma dig -.- Jag är inte riktigt så gammal än :W

2008-09-01 @ 18:30:04
URL: http://thesyndicates.blogg.se/
Postat av: Jonte

Nice, har gjort som du, letat efter bärbara.. och denna verkar helt klart bäst :)

2008-10-29 @ 17:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0