Restaurang

Godmorgon, idag börjar vi i restaurangen på skolan. Vi har kvällsarbete och börjar därför runt 13:30 och kommer då gå igenom kursens delar och vad vi ska göra under kursen. Självklart kommer vi jobba som en normal restaurang med "a lá carte" vilket innebär att gästen kan få beställa direkt ur en meny. Jag har jobbat med detta system hela sommaren och känner mig väl innsatt i det sättet att arbeta. Så jag tror därför att det kommer bli relativt lätt men endå skoj att köra restaurang i skolan :P
Dagen för övrigt kommer vara rätt trist, har inte riktigt bestämmt mig för om jag ska åka hem ikväll eller om jag ska stanna i uddevalla för att umgås me ngn polare.. (vet ju inte när jag slutar liksom) Jag ska försöka börja med att plugga på körkortsteorin idag på bussen med. Tänkte börja göra "instuderings-frågorna".  Hoppas det går bra.

Visst är jag duktig på att skriva i min blogg. Just nu har jag en kurriöst dålig fantasi..  Men i något av min senare inlägg tänkte jag ge er en recension "Naruto" (Manga för er som inte vet) (för att se fler recensioner på manga se "Dark lord of coffee" som är länkat vid "mina pals")och så kommer jag även lägga upp lite bilder som jag har gjort i photoshop. Och det lär bli rätt mycket avatarer (små visningsbilder)  Men även en del andra roliga saker kan komma att visas upp. :=

Så jag hoppas nu att ni fortsätter följa min otrligt fina blogg (kom ihåg att jag ha gjort utseendet själv :M)  och så får ni ha det så trevligt på denna fina torsdag som det är idag :P


Kommentarer
Postat av: Coffee

Hm.. börja med att kolla i boen efter kapitel som känns aktuella för dig. Har du dålig koll på landsvägskörning, läs om det. Sen kollar du nästa del. SEN går du vidare till instuderingsfrågorna :) Det är så jag skulle (borde ^^) ha gjort.



Trevligt att du kommer börja recensera. Tänk på att inte bara skriva vad du tycker, utan att först ge en överblick om vad det är och hur det fungerar. Sen kan du komma med egna åsikter.

2008-08-21 @ 11:36:04
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Markus

jag har rätt bra koll på det.. Tänkte mer köra instuderingsfrågorna så att de blir lite mer allt möjligt. Det är ett bra sätt att lära sig på liksom. :P

2008-08-21 @ 12:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0