Filmtittande

Detta är verkligen en av de få dagar som man inte orkar med att göra något alls. Vädret är så kasst så att man blir trött på det. Måste hitta på något att göra snart..
har tittat på en del film det senate. Bl.a.  Wall-e, The dark night och HSM3. TDN och Wall-e är filmer med riktigt hög standard.Grymt bra filmer får jag verkligen säga..
 Pixar har denna gång lyckats klämma in både kärlek, humor och sorg i sin film Wall-e. Ibland blev man nästan tårögd för att filmen va så rörande. Den handlar om Roboten Wall-e som jobbar ensam på jorden för att städa upp skräp som människorna lämnat efter sig på sin färd ut i rymden. Wall-e ingår i ett projekt som handlar om att rensa upp planeten från skräp så att människorna kan återvända tillbaks.  Filmen är högklassig och vi får uppleva många fina stunder i den. Helt solklart koncept, och dem har lyckats att skapa filmen nästan helt utan dialoger.  Helt klart 5/5 i betyg!
The Dark Night som jag hade sett tidigare var oförändrat lika bra.  Och jag längtar redan tills nästa gång den ska ses. En otroligt bra film, kanske enbart tack vare Heath Ledger (R.I.P) som vi ser i rollen som Joker. Han gör den rollen på världsklass som vi inte har kunnat skåda på många årtionden.
HSM3 va inte världens bästa film jag sett. Men den var dock lite bättre än både 1an och 2an i triliogin. Och visst som otecknad disney film lever denn väl upp till förväntningarna. Vänskap, kärlek och musik! Kan det bli mer amerikanskt?


För övrigt har jag inte gjort så mkt det senate.. Har grejat en del i photoshop, men det är classified. Så ni får se det vid ett senare tillfälle..  Och nu hade jag dock inget att göra så grejade bara ihop ngt tråkigt i photoshop.

http://i36.tinypic.com/nwzxi9.jpg



Kommentarer
Postat av: Lindsay

"inte världens bästa film?" förrädare ;)

2008-11-07 @ 18:02:55
URL: http://plastpunk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0