Sömnighetens värld

Tänk er att vandra i en värld av olika tillstånd av sömnighet. Ena stunden är du hur trött som helst och vill bara lägga dig ner på sängen utan att tänka på något alls, i nästa ögonblick sitter du dock klarvaken i en bil på väg till skolan, för att när du anländer direkt falla in i dvala av oro samt trötthet. Du vandrar ständigt runt och funderar på vad du förväntas prestera av alla. Jo visst.. Även om du inte tänker på det så har du garanterat en "stil/attityd/framkant" när ni är i skolan eller på jobbet och alla av er gör vad ni nu förväntas göra för att upprätthålla den. Detta görs som en inarbetad impulse.! Så är det bara.. Erkänn det..  Med dessa tankarna vandrar du sedan runt och är förvirrad. virrar från lektion till lektion och vill bara sova.  Du har för länge sedan insett att du borde sovit längre under natten men som vanligt lyckades du aldrig lägga dig före kl 00:00. Varför lägger du dig aldrig tidigare. Den frågan ställer du dig varje dag, men likt förbannat är du uppe lika sent. Vad är det som lockar dig till att stanna uppe?  Fundera lite på det.  Det enda som nu kan rädda dig  och din dag är en eller flera koppar kaffe. Du dricker  och dricker känner frustrationen komma över dig när du inte genast känner resultat.
 Åter igen är det kväll å du fundera lika mycket på att sova tidigt. Men inget sker, Datorskärmen lyser lika starkt som vanligt, även denna kväll. Du har denna dag precis som alla andra dagar i ditt liv nästan missat en dag av ditt liv för att du fick för dålig sömn.
Dessa sömnproblem kan tillslut få dig att sluta bry dig och bara tänka på sömn. Detta leder tillslut till att du försummar livet, jobbet/skolan, familjen. Med andra ord, du kommer att försova dig..

Tanken bakom detta jag nyss skrivit finns inte.. Jag vill helt enkelt bara länka till låten "Overslept", ta nu å lyssna på den låten och se till att få rätt på ditt liv!

Dagens bild:


Glöm bort namnet på bilden. Tanken med den är att jag vill bara upplysa er om att jag just nu läser "One Piece" och är på Bok 36! Serien är otroligt läsvärd och borde läsas av alla manga-fans i hela världen!

Kommentarer
Postat av: Coffee

Känner igen tillståndet, "Status: Trött" finns skrivet i hela mitt liv, hela min världsbild.



Schysst länkning förresten! Mer sånt! :P

2008-10-23 @ 18:35:28
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Markus

Fler länkningar till olika håll lär väl dyka upp! Och förhoppningsvis ska jag få tummen ur att göra mig lite mer photoshop projekt!

2008-10-23 @ 18:42:19
URL: http://thesyndicates.blogg.se/
Postat av: Alko

Mycket sant. Ingen sover som de ska, inte jag.

2008-10-24 @ 13:33:12
URL: http://secondofdecember.blogg.se/
Postat av: Lindsay

Bakis? ;)

känner annars av det där symptomet, finns det massa att tänka på förvinner sömnen

2008-10-24 @ 14:37:35
URL: http://plastpunk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0