Stockholm

Ja, då var jag hemma från min tvådagars tripp till stockholm! mycket speciell va den.. Åkte kl halv 12 på onsdag och anläder till stockholm kl 15:50.  Lotsas till vårt hotell på långoholmen, som för övrigt är ett gammalt fängelse! Så man bodde i celler.  På kvällen gav vi oss ut och träffade Mats, det va otroligt skoj att träffa honom igen.! Vi gick till Södermalm och började vår pubrunda på OT - Oliver Twist och tog en "Slussvaktarns öl" eller vad den hette.. Relativt god till att börja med. (Men jag skulle inte beställa in en till av den) Efter det så tog vi oss till "half way inn" och tog där en öl med.  De två ställena vi nu hade varit på va åldergränsen 23. Sälskapet som jag färdades i var i åldrarna (jag) 18, (Mats) 23 (Hans) 50+ och (Jonte) 17. :P  Lite lustigt tycker jag.
Sen bar det av till restaurang/puben  "Ekurat" (har jag för mig den hette) Som specialliserat sig på whiskey. De hade 400 olika sorters whiskey och 200 olika sorters öl! Sedan serverade dem "Mollofritt" (stavning?) Musslor med Pommes. :W ruskigt gott! Där stannade vi sedan kvällen ut..  Sen bar det av hemmåt!

Torsdagen började med fruckost, sedan tog vi T-banan till centralstationen och begav oss ut för att shoppa lite.. Kl 12 lämnade vår chef oss (Hans) Och jag samt jonathan lämnades för att utforska staden själva i 6½ timme. Det slutade med besök på NK, och deverse olika köpcetrum. Jag köpte mössa + halsduk för 500 kr typ å sen köpte jag Liza Marklunds bok "livstid" å sen va jag klar!  Vi gick sedan till gamla staden och besökte slottet. Sen va vi å vandrade runt..

Tåget förde oss hem runt 18:15 och nu ä jag hemma.. kl är nu 23:27. :P

BTW, Chefen betalade hela resan. Det jag betalade va.. Mössa, halsduk, bok, godis och en lunch! :)


Nu ska jag läsa en stund. Sen sova! Är ju skola imon! :=

Kommentarer
Postat av: Coffee

Öh... Öl är gott.

2008-10-09 @ 23:38:55
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Alko

Typ. Stockholm är fint! Jag vill ha vantar.

2008-10-11 @ 14:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0